уторак, 18. фебруар 2014.

Prolećno šarenilo


Čim se promoli sunce , ja sam u svom elementu :)
Prva asocijacija : leto , toplo vreme .
Druga asocijacija : šarenilo boja !
Odmah se zakopam u moju arhivu da pronadjem materijal koji ce u trenutku
da docara to veselo raspolozenje . I pronadjem bojeni haulit u svim mogucim
bojama i u cak tri razlicita oblika :)
Haulit je inace lako dostupan kamen isaran kao mermer , vestacki bojen .
Kada je plav , cesto ga mesaju sa tirkizom zbog tih sara.  Ako vas zanima
vise detalja o njemu , pogledajte  ovaj link .


 

Pljosnati rombovi, valjcici
i srca . . .
Sta od njih napraviti ?












Odlucila sam se za ogrlicu , jednu od onih aktuelnih , bogatih , fensi , "nadzidzanih" .
Nisam bas fan tih pretrpanih komada , ali mi se cini da su ovi kamencici idealni za
takvu kombinaciju  . Pa , da vidimo :)


Treba mi lanac sa vecim alkama ,
kopca , alke , i komad lanca sa
manjim alkicama koji ce sluziti za
produzetak ogrlice u slucaju da zatreba.
Ekser-iglice od 2 cm , iglice sa omcom
od 3,5 cm . Duzina iglica nije bitna ,
jer ih uvek mozete skratiti.





 

Klesta secice , ravna klesta
i okrugla klesta .











Kopcu zakacimo na jedan kraj lanca
uz pomoc alkice , na drugi kraj lanca
zakacimo drugu alkicu , i za nju tanji
lancic - produzetak .
Obelezimo sredinu lanca , i ostavimo ga
dok pripremimo kamencice .





Idemo na kamencice :)
Meni je mnogo pomogla moja tabla za nizanje perli da rasporedim boje i oblike .
Naravno , mozete i bez nje , ali je mnogo jednostavnije zato sto na tabli perle
redjate u obliku polukruga koji oponasa polozaj u kome je ogrlica na vratu !
Verovatno vam se vec desilo nekada da na ravnoj povrsini sve izgleda ok , ali kad
stavite ogrlicu na vrat , ne "legne" sve bas najlepse . Zato je ova tabla moj verni pomocnik :)



Inace , ja sam je kupila u Kreativnom hobiju ,
i nije bila skupa , a vredi svaku paru . Ima i
dosta prostora da stavite materijal sa kojim
trenutno radite , perle se ne rasipaju
naokolo , a materijal nije klizav .
















Evo kako sam ja poredjala kamencice :


Naravno , ovo je uvek stvar
licnog ukusa i onoga sa cime
trenutno raspolazete .






Sada prelazimo na spajanje kamencica :


Srca nizemo na ekser-igle ,
skratimo visak ako ga ima ,
pravimo omcu okruglim
klestima .
Rombove i valjke nizemo
zajedno na igle sa omcom ,
pravimo omcu i gore .
Za donju omcu kacimo srca ,
a gornju cemo kaciti na lanac .
Dobicemo grupu od tri perle .







Postupak je isti za sve perle .












Ponovo sam ih poredjala
na tablu . Sledi zavrsni deo :)










Za sredisnju alku lanca zakacite
perle koje ste odabrali za sredinu .
















Levo i desno od centra kacite
preostale grupice perli . Pazite da
uvek ispravite lanac da bi sve visilo
sa iste strane .










Ono sto sam ja morala da uradim ,
upravo zbog toga sto je na ravnoj
povrsini sve izgledalo ok , a kad sam
stavila na vrat perle su pocele da se
"guraju" u sto pravaca - jeste da
preskocim poneku alku na lancu .
Prvobitna zamisao je bila da kacim
u svaku alku , ali je ovako ispalo
mnogo bolje .






Evo , sada se te preskocene alke
ne vide , a sve lezi  kako treba .
Za sada :)










 I jos jednom preskacem po jednu alku,
ukupno 4 .
Naravno , ovo zavisi od velicine i oblika
perli sa kojima radite ,ali i od velicine
alki na lancu , i mozda nekada nije ni
potrebno.






Evo rezultata :)


















I jos jednom , u visecem polozaju :

















Gotovo :)

Kolicina perli koje cete upotrebiti , kao i kombinacija oblika i boja
je stvar vaseg  izbora. Vazno je samo da imate neparan broj grupisanih
perli kada ih nanizete na iglice . Poenta izrade unikatnog nakita je upravo
u tome - da svaki komad bude jedinstven i drugaciji .

Ja sam upotrebila :
- 50 cm aluminijumskog lanca cije su alke 9x5 mm ,
- 10 cm aluminijumskog lanca cije su alke 5x3 mm ,
- 1 kopca ,
- dve alke ,
- bojeni haulit - po 15 komada od tri razlicita oblika .

Do sledece zanimacije ;)




























Нема коментара:

Постави коментар